zondag 14 augustus 2011

Anonieme reviews op internet van Andre Heesen, Jeroen Plateau of dhr Floor Oskam uit Rotterdam

De meeste reviews over la Truite zijn gelukkig positief. Dit komt natuurlijk omdat het bij la Truite super is :-) maar ook doordat onze website een duidelijk beeld geeft wat je als gast kunt verwachten.
Maar voor ons, en heel veel collegae met ons, is met name het anoniem plaatsen van een review een doorn in het oog.
Door anoniem op internet van alles en nog wat te roepen kun je een horeca ondernemer behoorlijk chagrijnig maken en je bent als ontvanger van een negatieve boodschap nog weerloos ook.

Enkele voorbeelden van gasten die dachten dit anoniem te doen, o.a. de heer Andre Heezen uit Elst. Hij schrijft het volgende en geeft daarbij een lage score.

De beperkte faciliteiten. Het hotel is tot 16.00 uur gesloten (de deur zit op slot en er wordt niet opengedaan) en het ontbijt is pas beschikbaar vanaf 9.00 uur. Op onze vraag of we het ontbijt ook eerder kunnen krijgen, werd met een botweg nee gereageerd. Uiteindelijk bleek het wel mogelijk een ontbijtpakket te krijgen, dat je de avond ervoor kunt ophalen. Maar een vers ontbijt voor 9.00 uur is niet mogelijk. Het ontbijt is overigens goed.


De goede man heeft natuurlijk gelijk, dit zijn namelijk precies onze openingstijden en deze communiceren wij altijd heel duidelijk. Voordat je een kamer reserveert kun je hieraan niet voorbij gaan. Om hier dan later in het openbaar een lage score aan te koppelen verdient natuurlijk de schoonheidsprijs niet. 


Of de review van Jeroen Platteau van het Belgische bedrijf Vandecasteele houtimport.
Ook die had de belangrijkste punten van ons concept niet gelezen en gaat hier vervolgens op internet enorm over zeuren. Wij runnen la Truite d'Argent op onze eigen manier en communiceren dit heel erg duidelijk. Zo proberen we te voorkomen dat gasten die eigenlijk iets anders zoeken niet bij ons boeken. 

En dan dhr Floor Oskam (Arcade)  uit Rotterdam, die al tijdens het reserveren van een kamer om een korting begon te zeuren.  Toen hadden we beter moeten weten. Hij en het bevriende paar waar ze mee waren waren een bron van ergernis voor de andere gasten, we hebben zelf overwogen om ze na dag twee eruit te zetten. Maar ja, dat doe je toch niet bij mensen die op leeftijd zijn?

Voor veel ondernemers zou het dan ook plezierig zijn wanneer gasten die reviews schrijven zich wat objectiever  en minder egocentrisch zouden kunnen opstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten